خبر کذب یک خبرگزاری مبنی بر آغاز سهمیه بندی و کارتی شدن بنزین، موجب می شود تا صف های طولانی در جایگاه های سوخت شکل بگیرد. خودروهایی که با خبر نادرست منتشر شده در شبکه های اجتماعی ، برای پرکردن یک باک بنزین، به سمت جایگاه های سوخت هجوم می برند. اندکی بعد، این خبر تکذیب می شود و آرامش به فضای جامعه بازمی گردد. همین اتفاق فراگیر و دارای تبعات گسترده، برای اهمیت اطلاع رسانی سریع و صریح به افکار عمومی کافی است. اتفاقی که با یک خبر بی پایه و اساس شکل می گیرد و فردای ان روز در یک گردهمایی سراسری، اهمیت نقش اطلاع رسانی را هویدا می سازد. گردهمایی مدیران کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری های سراسر کشور روزهای ۱۱ و۱۲ اردیبهشت ماه در همدان برگزار شد. نشستی با رویکرد پرداختن به الویت های مهم کشور در سال جدید که روابط عمومی ها در تحقق مطلوب و موثر آن نقش برجسته و کاربردی ایفا می کنند.آنچه در این گردهمایی مورد تاکید مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور قرار گرفت ،تلاش و میدان داری روابط عمومی استانداری ها برای رونق اقتصادی ، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افکار عمومی در شرایط کنونی ، ایجاد آرامش و تقویت همدلی ملی برای برون رفت از تحریم های ظالمانه نظام سلطه بود. بسیاری از مشکلات کنونی اقتصادی و بی ثباتی های بازار داخلی، ناشی از غفلت دراطلاع رسانی بهنگام و شفاف است که با شناخت و درک درست از فضای جامعه ،می توان شاهد همراهی افکار عمومی برای مقابله با هر گونه چالش و تنش روانی بود. نشست همدان از حیث سال مهم اقتصادی و فهم درست روابط عمومی ها از تاثیر تحریم ها در زندگی مردم،قابل اهمیت و تعیین کننده بود. آسیب های ناشی از تحریم در اقتصاد کشور جدی است و نمی توان جنگ اقتصادی کنونی را کتمان کرد و نادیده انگاشت. آنچه در مقطع حساس کنونی ،بیش از سایر فعالیت های ذاتی روابط عمومی ها اهمیت می یابد، تلاش برای رونق تولید ،توجه به سرمایه های داخلی ، اقتصاد بدون نفت ،ایجاد بسترهای مناسب صادراتی و در نهایت ایجاد آرامش روانی در بازار است که در نشست مدیران کل روابط عمومی استانداری ها و در کارگاه های تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. |
نظر شما